Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NIECY BLUES, Exit Simulation

Nei giri giusti si parla tantissimo di Niecy Blues da Charleston, South Carolina. In molti vanno a cercare legami col trip hop, altri persino con la trap. Ha tutto fondamento, per via del passo narcolettico dei pezzi. Devo dire anche fighissimo e tutto da esplorare l’accostamento fatto da qualcuno tra Exit Simulation e trip9love…??? di Tirzah (entrambi del 2023) proprio sulla base di una lontana influenza trip hop, ma anche per l’essenzialità e la poca levigatezza di entrambi gli album. Comunque siamo su Kranky, ragazz*: Niecy Blues potrebbe essere Grouper con una matrice black music, “kranky R&B”. Il disco regge bene più o meno dall’inizio alla fine, ogni pezzo ha un suono o un’idea validi dietro, che si tratti dei synth di “1111”, dell’impostazione riverberata e distante di “The Nite 84” (anche qui bello il loop di synth a un certo punto) e della title-track (qui c’è qualcosa di Grouper), del beat tricky-ano di “U Care”, di quello mezzaniniano di “Violently Rooted” e così via, fino alla quasi canzone quasi pop “Analysis Paralysis” e alla finale “Cascade”, rubata agli Sneaker Pimps e opportunamente rallentata e sfocata. Hanno tutti ragione, stavolta.