Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LONG HAIR IN THREE STAGES, The Oak Within The Acorn

Ormai una piccola certezza, i Long Hair In Three Stages, da Catania, per gli amanti delle sonorità noise rock e post-punk. Il quartetto siciliano, composto attualmente da Giuseppe Iacobaci alla voce, Fabio Corsaro alla chitarra, Santi Zappalà al basso e Giovanni Piccinini alla batteria, arriva alla terza tacca, alla terza prova di studio dopo Like A Fire In A Cave del 2008 e Burn/Smother del 2014.  Appena tre album in tre lustri, a garanzia di brani prodotti in autonomia e lasciati a decantare bene.

The Oak Within The Acorn è sferragliare elettrico tutto spigoli e nervi tesi, con le melodie a fare sagace capolino, per un’osservazione (privata, senza particolari speranze o velleità) delle aberrazioni di un mondo che ha dimenticato l’introspezione e la pietà umana e che affoga tra emotività esasperata, rabbiosa, e distrazioni folli per dimenticare la catastrofe che ci circonda e che incombe. Cupe, senza peli sulla lingua nell’interrogarsi sui controsensi di oggi eppure dotate di una provvidenziale carica salvifica, che è poi quella della musica suonata in quella ideale “Echo Chamber” che è la sala prove, le canzoni procedono a scattoso rullo tracciando contro-eco di Fugazi e Uzeda, The Fall e Art Brut. “Dunning-Kruger-Voight-Kampff”, in apertura, farebbe invidia ai Protomartyr in quanto a ebbra lucidità di intenti: “I wanna fuck haters and turn the other cheek / Believe in humanity then pray for extinction”. Quell’estinzione in fondo perfettamente instagrammabile, come si racconta in “How Charming the Beauty of an Impending Extinction”.

“The Blue Frontier”, l’anti-inno al caos di “The Cult Of Nature” e “Tired” (“My alarm for a revolution / Set at never o’clock”) trascinano uno via l’altro, “Nunzio Frajunco” – a metà scaletta – sperimenta con il dialetto, “1991” – stretto tra Goo e Dirty dei Sonic Youth – paga indiretto pegno storico e “Mysogynocyde” parla chiaro sin dal suo titolo. I diretti interessati le definiscono appropriatamente punk songs after the end of the world. Scopritele nel bel digipack a tiratura numerata, con cd e booklet curatissimo dalla prima all’ultima pagina.