Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GIANLUCA FAVARON, Equivalent XI

Gianluca Favaron

Con Equivalent XI Gianluca Favaron raggiunge un’essenzialità e una semplicità spiazzanti, di quelle che alla fine del disco non ti lasciano fermare il giudizio. Un album che passa quasi senza accorgersene dal plugged all’unplugged, suonato con oggetti (il sistema degli oggetti?) di uso comune, che divengono le percussioni appartenenti al rituale più antico del mondo, quello della quotidianità, e vengono a seconda dei bisogni messi in loop ed effettati. Per carità, non è un disco degli STOMP, piuttosto sembra vicino in qualche modo al lavoro di Helena Gough e fa fare alle orecchie un balzo all’indietro fino a tracce come “Vi Scose Poise” degli Autechre di Confield, non a caso uno degli album più ostici usciti su Warp. Questa vicinanza è dovuta anche al fatto che a un dato momento – paradossalmente se si considerano le sorgenti sonore – il lavoro di Favaron giunge quasi all’astrattezza, accompagnata da una sottile inquietudine (sentire soprattutto la traccia finale).

Difficile, difficilissimo. Se fosse facile, però, forse non saremmo qui…

Tracklist

01. Untitled
02. Untitled
03. Untitled
04. Untitled
05. Untitled
06. Untitled
07. Untitled
08. Untitled
09. Untitled
10. Untitled
11. Untitled