Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FRANCK VIGROUX, Atotal

Su questo sito per presentare Franck Vigroux basta un link. Bellissima copertina in tempo di confinamenti, e non è la prima volta che questo tipo di rappresentazione compare in un suo disco, come se lui avesse intuito già anni fa che qualcosa stava per succedere. La firma è sempre riconoscibile, pure troppo aggiungerebbe qualcuno: anche se qui non mancano divagazioni come “Perdu”, che sembra uscita da Vangelis/Blade Runner, oppure “Pipe” (Kali Malone stai attenta), siamo sempre di fronte a qualcosa di pansonico che ogni tanto ha un tiro quasi rock, quindi, per traslato, a un mix tra Mika Vainio, Ilpo Väisänen e… Trent Reznor, basta sentire “Swinging Total”, “Communication” o “Paranoia” (assai zarra, ma è un complimento), però con suoni elettronici che ormai sono riconoscibili al 100% come suoni à la Franck Vigroux. Il disco è buono: se già vi piace lui potete comprarvelo; se siete incuriositi da lui, magari cominciate da Rapport Sur Le Désordre o Centaure.