Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SKREI, Burning As Undead

Un paio d’anni fa ho parlato di Vincenzo Gagliardi e The Nent, oggi di Giuseppe Capriglione, che con Vincenzo ha fondato Modern Bön, “insegna” sotto la quale i due pubblicano dischi e organizzano eventi a Berlino, protagonisti Basinski, Zoviet*France, Phurpa, Abul Mogard, Sum Of R…

Rispetto a The Nent, che suona più “attuale”, Skrei sembra uscito dal mattatoio della prima Cold Meat Industry. Se però non ci si ferma alla superficie, si capisce che Giuseppe è anche molto sul pezzo. Non copia, sa rimescolare molto bene le carte: guai a sentire le percussioni e la voce femminile in “O.r.O.” dopo una brutta giornata (specie con le finestre aperte), per fare un esempio; attenzione anche con “Harsh Ritual”, molto malata. Drone, tribalismi/primitivismi e rumore: Skrei sta da qualche parte nell’arcipelago industrial, vicino a In Slaughter Natives, Archon Satani, Pact Infernal e Thomas Ekelund, quest’ultimo la cosa scandinava più buffa degli ultimi 30 anni (in confronto Mortiis è Scott Walker, ma è la mia opinione e sono in minoranza). Materiale come questo, al quale in molti sono assuefatti, rischia di essere autoparodico. Per fare un parallelo col black metal, non è facile essere “necro and low” (copyright by Darkthrone), anche se qualcuno ancora ci riesce, basta pensare a come sta funzionando bene il death metal old school di questi anni (riff “vecchi ma giusti”, tonnellate di riverbero e tiro lo-fi). “Ti devi spaventare”, diceva quello lì. Skrei fa paura? Quasi sempre. Quasi.