Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SABASABA, S/t

A metà strada tra un rito di iniziazione a una qualche divinità ctonia non proprio benevola e una traversata speleologica alla Jules Verne in vena di esoterismo, l’esordio dei tre torinesi per Maple Death Records viaggia lento e vagamente allucinato tra psichedelia oscura e dub trasfigurato. Il richiamo a un immaginario “sotterraneo” è palese sin dall’artwork, e il sound messo in piedi da Tommaso Bonfilio, Andrea Marini e Gabriele Maggiorotto è da qui che sembra partire. Echi e riverberi delimitano cavità in cui si agitano rimbrotti di basso, evoluzioni vaganti di organo, bordoni ipnagogici ed effettistica d’ambiente, che si sovrappongono striscianti in una sorta di flusso distante in penombra. I Demdike Stare che remixano i Coil, e viceversa, o The Haxan Cloak che mette le mani su qualche jam dei primi Almamegretta, giusto per ancorarci a qualche nome. Il contrasto tra questo flusso fantasmatico e l’ossatura scarna ma concreta dei sei pezzi proposti fa sì che l’intero album sembri la colonna sonora di un itinerario rituale a cui l’iniziato si accosta con un certo curioso e malsano piacere, mentre il senso di minaccia è costante ma ondeggia sempre poco al di là della soglia sensibile, rafforzando l’impronta “occulta” del percorso. L’ospite Father Murphy sigilla liturgicamente il tutto in Red Nights prima che l’ultima traccia, a suon di carillon rotti da film horror, getti l’ombra definitiva sull’esito del rito.