Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ANTONIO TONIETTI, No Longer Human

Sembra di orecchiare qua e là un ensemble di archi, ma leggendo le note di accompagnamento del cd, pubblicato da Dissipatio, scopriamo che non ve ne è: Antonio Tonietti ci tiene a specificare che – oltre che con field recordings e l’aiuto degli ospiti – No Longer Human è stato realizzato con strumenti autocostruiti. Sappiamo poco altro di un autore che vive e opera a Viterbo e del quale troviamo traccia nei lavori di Gianluca Becuzzi e Luca Giuoco. Ci si ispira all’opera di Osamu Dazai, lo scrittore giapponese dall’esistenza quanto mai travagliata ritratto all’interno della copertina, per dare forma a questi quattro brani in cui troviamo dentro delicate miniature pianistiche, voci deliranti o diversamente declamanti, tempi che si dilatano e si contraggono in rapida sequenza, una coloritura esotica vaga e in quanto tale straniante. Non ci rendiamo bene conto dove ci sta portando Tonietti: le sue quattro stanze sonore risultano già dalle prime battute piacevolmente inospitali, avvolte in un’aura tragica che sa catturare piuttosto che respingere.