Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TWYXU, Bark ep

Twyxu-cover

Sono in due, Nicola Fornasari / Xu (chitarre, effetti, Korg) e Omar Martani / Twys (chitarra, effetti, loopstation), uniscono le rispettive sigle e fanno il loro esordio per la piccola ed agguerrita netlabel campana Manyfeetunder (Enrico Coniglio, Akamoi, Gianluca Favaron, AV–K…). Ci propongono qui tre pezzi (frutto di un’improvvisazione in studio, poi missata e prodotta successivamente), tutti piuttosto tendenti all’isolazionismo: non siamo distanti dai mondi impenetrabili di un Thomas Köner, vedi l’apertura di “Phloem” ma pure l’animata “Periderm”, anche se qui le pennellate di “colore” sono più rapide e nette e non mancano dei bisbigli inquietanti. Il culmine si raggiunge però nella conclusiva “Rhytidome”, che sale sempre più di tensione con un ritmo inesorabile e schegge liquide di synth che sono perfettamente incastrate nell’atmosfera generale del pezzo (pensare al Ben Frost di By The Throat è lecito). La base di partenza sembra essere buona, ora li attendiamo al varco con un disco più compiuto.