Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ROUTINE DEATH, Comrade

Dustin e Lisa Zozaya, coppia nella vita oltreché nella musica, sono dentro da capo a piedi al revival psichedelico: lui negli Holy Wave dal 2014, lei nei Melody Fields da Göteborg, dal 2018. Era solo questione di tempo, perciò, affinché la relazione andasse oltre i sentimenti e abbracciasse la comune passione musicale: da circa cinque anni Fuzz Club ospita il progetto della coppia, Routine Death, e il terzo Comrade non fa eccezione. In realtà Routine Death è il progetto meno esplicitamente psichedelico, trovandosi nella zona grigia tra shoegaze e synth-pop, lì dove malinconia e melodia convivono perenni. L’effetto può risultare nel complesso lisergico, nel turbinio di voci angeliche, drum machine riverberatissime anni Ottanta, chitarre sature e rimandi a Cocteau Twins, Jesus & Mary Chain, My Bloody Valentine. Shoegaze, dunque, nella sua forma più immobilista, tanto da sfociare a tratti nell’ambient (“Marla”), ma anche per il resto non c’è molto dinamismo, semmai una flessione chiaroscurale verso territori dark-wave, il tutto ammantato da una patina lo-fi che risulta l’elemento più gradito in alcune svisate industrial.