Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ROBERT FORSTER, The Candle And The Flame

She’s a fighter, canta Robert Forster su una musica disperata e lanciata contro il mondo. Di pancia, per niente urlata, ma sofferta e viva. Songwriter inappuntabile, una vita coi Go-Betweens in compagnia di Grant McLennan, ma anche una in solo: ridendo e scherzando siamo all’ottavo disco. Prodotto col di lui figlio (The Goon Sax vi dice nulla?) e con Karin Bäumler, moglie e madre. Una famiglia portentosa che dà man forte e sostiene le vissute litanie di un sessantacinquenne che, invece di godersi il giardino della sua casa a Brisbane, ci regala in souplesse emozioni e chicche semi-acustiche.

9 brani per 37 minuti, nulla di troppo: stringato, semplice e ben fatto. I cori di “It’s Only Poison”, che sembra quasi una “Pale Blue Eyes” leggera leggera (e che in effetti i vicini Sodastream ripresero anni fa su una compilation Homesleep, hai visto mai?), donano un sentore folk rock che par di essere in una di quelle fattorie nell’outback a cantar d’amore e del passato. E, tra l’altro, che dovremmo chiedere di più a quest’uomo? Dategli un paio di corde ed un microfono e vi risolleverà mondo e giornata, facendovi innamorare, affezionare, emozionare. Grazie Robert, buona vita: quando vorrai, noi ascolteremo beati.

Chiude sui ricordi “When I Was A Young Man”: 21enne musicista, tempi folli, la pioggia, i fan… Poi magari fra un paio d’album organizziamo con Rick Rubin una sessione all’American Recordings, che grana e voce mi sembrano pronte a tagliarci in due.