Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MAZE & LINDHOLM, Where The Wolf Has Been Seen

Where The Wolf Has Been Seen

Dopo un periodo di rallentamento, sembra che Aurora Borealis abbia ripreso velocità: in passato ha scoperto The Haxan Cloak e Pietro Riparbelli, inoltre sul suo catalogo ci sono KTL, Guapo, The Stargazer’s Assistant, Menace Ruine, Grumbling Fur… Non sorprende dunque che abbia pubblicato questo disco dei belgi Maze & Lindholm, anzitutto perché il primo (Pierre de Muelenaere), assieme a Yannick Franck della Idiosyncratics, è Orphan Swords, duo dark techno sul quale l’etichetta sembra puntare, poi perché – come si è visto – è palese una predilezione per gli album atmosferici.

Il lavoro di Otto Lindholm sul contrabbasso è ottimo su tutti i suoi dischi che ho sentito, nel senso che attraverso pedali ed effetti è capace di creare un drone cupo, denso e profondo. Su questo Where The Wolf Has Been Seen lui si muove dalle parti dei Mohammad, ma c’è più di qualche accenno di melodia. Maze, col suo armamentario elettronico, è altrettanto scuro, essenziale e potente: zero battiti, solo drone e qualche loop molto semplice. Lindholm forse si prende più spazio nella prima metà, Maze invece sembra alzare il livello di abrasività nella seconda parte, molto più elettrica e crepitante, ma in realtà spesso s’intrecciano e uno completa l’altro: insieme, in qualche modo, accedono a una dimensione tragica e non si può rimanere loro indifferenti.

Nulla che non si sia mai sentito, anche perché – come già scritto – l’approccio è di quelli “less is more”, ma è il caso che chi ascolta questi generi dia loro una possibilità.