Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Il 2 febbraio Dean Roberts (Mille Plateaux, Kranky, Erstwhile…) a Udine

Riceviamo dagli amici di Hybrida e pubblichiamo.

Dove e quando: Mis(s)Kappa, Via Bertaldia, 38, 33100 Udine (UD), ore 21.

Dean Roberts (chitarra e voce) è uno dei principali artisti neozelandesi nel campo della musica contemporanea. Attivo dalla metà degli anni Novanta, ha prodotto numerosi album che hanno ricevuto il plauso della critica. Le sue pubblicazioni per le etichette Staubgold, Mille Plateaux, Kranky e Erstwhile Records sono considerate punti di riferimento della musica sperimentale contemporanea: un intreccio di rock, elettro-acustica, minimalismo e improvvisazione libera in cicli di canzoni che suonano allo stesso modo futuristici e antichi, come fantasmi di canti passati.
Il suo album The Black Moths Play the Grand Cinema è stato descritto dalla rivista britannica The Wire come “un risultato straordinario in cui tutto si adatta, non tanto un tentativo di fondere i generi quanto la dimostrazione di come, per chi è veramente fantasioso, i generi rimangano del tutto privi di significato”.
Ha lavorato a lungo negli Stati Uniti, in Europa e in Australia e Asia, collaborando con molti artisti come ad esempio Sonic Youth, Otomo Yoshihide, Jim O’Rourke, Phill Niblock, Mike Cooper, Kevin Drumm, Fennesz, Tony Buck.
Attualmente è attivo come compositore e interprete con uno stile vocale e chitarristico unico, paragonato spesso ad artisti come Eric Chenaux, Robert Wyatt, Roy Harper e Arthur Russell.

Ingresso libero, riservato ai sociə Arci.