Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DESECRESY, The Mortal Horizon

Non si può dire che Tommi Grönqvist se ne stia con mani e cervello inerti: questo è il quinto album in sette anni per il polistrumentista finlandese, che ha appena deciso di occuparsi anche dell’unica cosa che aveva sempre delegato, cioè la voce, dimezzando nei fatti il numero dei membri. Non cambia tantissimo nell’approccio, death metal dai toni ultra-super-mega-ribassati e megatoni di riverbero fino a rendere quasi inintelligibili voce, basso e chitarra ritmica, peraltro già piuttosto minimali, sui quali però spesso domina una sinistra melodia di chitarra solista. È un approccio interessante, quasi ambient, nel quale però non si inserisce troppo bene la batteria che, oltre ad avere suoni troppo sintetici e partiture un po’ approssimative, a mio sindacabile parere si scolla eccessivamente dal mix generale. Potrà sembrare eccessiva pignoleria, ma, con un approccio musicale così particolare in ambito death metal, il suono è più che fondamentale e su questo si poteva lavorare molto meglio. Un disco dalle potenzialità rimaste in nuce.