Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

CULT OF RIGGONIA, Orbed Porches

Folk psicoattivo che si barcamena fra lingue ignote, chiptune, quintomondismo ed esotismo d’accatto: i Cult Of Riggonia, oscuro quartetto di Athens in Georgia, non potevano che accasarsi presso Artetetra, etichetta italiana ma dalla spiccata attitudine glocal, che abbiamo imparato a conoscere bene sulle nostre pagine, prima ancora dei buoni uffici di Simon Reynolds. Orbed Porches è un saggio di euforia droghereccia e assopimento estatico dal quale ci si lascia sopraffare di buon grado. I quattro si divertono a inventare assonanze con la musica del Sudest asiatico, a imbastire fumiganti melodie levantine, a procurare suggestioni che travalicano ogni confine geografico e stilistico, passando con la rapidità di uno Snake Agent (e la sua stessa bassa definizione) dalle Qraqeb marocchine alle fisarmoniche da balera. La chitarra sembra essere comunque il baricentro sul quale si impernia il resto dell’arsenale – metallofoni, percussioni, sitar veri o presunti tali, taglia e cuci di nastri – dispiegato in questa deliziosa policromia ripartita in sedici tracce brevi e dirette. Da ascoltarsi con una bussola a portata di mano.