Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GIOVANNI DI DOMENICO, Polvere Di Rabbia

Un filo sottilissimo ma tenace lega parole e musica nel nuovo lavoro di Giovanni Di Domenico, come se la voce recitante cercasse a fatica di impedire ai suoni di disperdersi fra battiti di ali convulsi e irregolari e cercasse di tenerli a sé con il magnetismo dell’eloquio. La novità della voce non prelude quindi a un disco di canzoni, non era quello che era lecito aspettarsi dal pianista italiano trapiantato a Bruxelles, ma a una raccolta di tracce, cinque, che esprimono al meglio il talento di Di Domenico nel costruire strutture musicali dall’apparente fragilità, fra lacerti di melodia e ritmiche rade e incerte. I testi sembrano frutto di un lavoro molto intimistico (più prosa che poesia, cantava quel tale): sono asciutti e rigorosi, il loro incedere è ineguale al pari della musica che li avvolge, e sono parimenti preziosi: un paio di frasi – “Non ci si può prendere troppo sul serio” e “Il movimento è un’illusione” – sembrano chiavi di lettura che l’autore stesso ci fornisce per Polvere Di Rabbia.