Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TUNES OF NEGATION, Reach The Endless Sea

È una fase tendente allo psichedelico spinto, quella che sta vivendo da un po’ di tempo a questa parte mr. Sam Shackleton. Già nella collaborazione con Ernesto Tomasini, l’interessante Devotional Songs, si capiva bene dove andasse a parare il producer inglese. Qui, nonostante la nuova intestazione (con lui il tastierista di origine giapponese Takumi Motokawa e l’austriaco Raphael Meinhart), più o meno siamo sugli stessi lidi, solo che il tiro elettronico è ancora più rilassato, mellifluo, pensate ad un’esecuzione di musica free-form suonata in stato di perenne assuefazione da droghe: “The World Is A Stage / Reach The Endless Sea” è emblematica in tal senso. In “Tundra Erotic” (con alla voce la musa Heather Leigh), poi, i tre si lasciano prendere un po’ troppo la mano e la sensazione di stare ad ascoltare solo un esercizio di stile electro-psych è forte. Va meglio con la successiva “Nowhere Ending Sky”, una sorta di omaggio alla cultura musicale indiana che mostra l’evidente ossessività per certe ritmiche ed atmosfere. Reach The Endless Sea resta un lavoro interessante, in sostanza è una variazione sul tema che va ad arricchire il catalogo della Cosmo Rhythmatic, piccola ma agguerrita etichetta berlinese sorretta dall’italiano Nino Pedone, meglio conosciuto come Shapednoise (molto valido un suo disco per la Type Records, Different Selves). In catalogo il producer è in compagnia di gente navigata come Franck Vigroux, Mika Vainio, King Midas Sound, Jesse Osborne-Lanthier & Grischa Lichtenberger.