Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THOMAS KÖNER, Motus

THOMAS KÖNER, Motus

Thomas Köner è un pezzo di storia dell’ambient e anche della dub techno. Propone (sono tornati da poco, tra l’altro) quest’ultimo genere a nome Porter Ricks insieme a Andy Mellwig, ma qui esce con qualcosa di molto simile a nome suo, il che deve pur avere un significato: se posso dire la mia, credo che con Motus abbia asciugato talmente tanto il sound che si è tenuto i pezzi per una cosa solo sua. Se quello degli Zonal (Broadrick più Martin) riesce a essere un dub talmente radicale da non poter quasi più essere chiamato dub, perché lentissimo, e allo stesso tempo denso e spettrale, allora Motus è dub techno così radicale da non essere più dub techno, perché lenta, e allo stesso tempo densa e spettrale: è come se provenisse dal punto più basso dell’oceano, intercettata da una radio mezza rotta. Queste pulsazioni enormi, ma imprigionate in un blocco di cemento e acciaio, a tratti inducono comunque a ballare, come se parlassero ai nostri riflessi involontari, basta sentire “POTENTIAL (Sustain)”. “Sentire” e non solo “ascoltare”, dato che certe caratteristiche di quest’album inducono a noiose riflessioni sul suono, ma certe altre si rivolgono appunto al corpo, bypassando il resto. Köner è molto chiaro, perché ha scritto I dream of a dance floor where Motus would be enjoyed. E io sogno di vedere questo dancefloor in qualche film.