Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TACK AT, Whelm

I Tack At sono un progetto emiliano di lunghissimo corso, che negli anni ha fatto propri generi come wave, electro, funk e rock. Non dirò chi sono, tanto lo hanno scritto ovunque, né fingerò di conoscere i loro lavori precedenti, purtroppo sempre fuori dal mio radar. Quello che fanno in Whelm, in apparenza, è prendere i loro pezzi potenzialmente più commerciali e sfregiarli da qualche parte, quasi come per assicurarsi che chi passa in negozio compri la cosa più integra lì vicino. Tutto questo sembra divertirli tanto. Soprattutto arrivando verso la fine del disco, ad esempio a “Punk’s In The Bank” ed “Employee Of The Month”, il sospetto diviene certezza. Insomma, questi uomini sono potenzialmente capaci di essere i Depeche Mode italiani (“Monochrome”, “Jacques Le Noir”), ma non gliene importa nulla. Anche quando prevale l’elemento funky, c’è sempre qualcosa di “sardonico” in loro e di-storto  nei suoni, tanto che se li sente Al Jourgensen è possibile che li chiami nei Revolting Cocks, ospiti femminili comprese: di sicuro gli piacerebbero “Sockola”, sfacciatissima, e “Teenage Vegeterian Vampire”. Quindici canzoni per un’ora di disco sono forse un po’ troppo, ma bisogna ammettere che nessun pezzo è davvero da eliminare.

Tracklist

01. Awoke
02. Thousand Year Stare
03. Monochrome
04. Jacques Le Noir
05. Everybody Needs Somebody (Else) To Love
06. Callboi
07. Ersatz Kultur
08. Atlantis Babylon
09. Sockola
10. Trysexual
11. Lovedrone
12. Punk’s In The Bank
13. Employee Of The Month
14. Teenage Vegetarian Vampire
15. Skoofus