Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

STEFAN CHRISTOFF, Declarations

Minuzie, brani iniziati anni addietro sempre partendo da stimoli e suoni esterni poi rielaborati, un languore che odora tanto di paesaggio quanto di pennellata artistica. Morning Shift è tutto questo e molto altro, una vera e propria evocazione a opera di Stefan Christoff. A differenza di quelli dei suoi album pianistici questi brani per chitarra sembrano essere dolcemente atmosferici, desertici quasi. Stefan opta per un suono sporco, che a tratti si abbassa nei meandri dell’oscurità, prendendo qualcosa dal Neil Young più jarmuschiano, e a tratti si fa aereo, come le scorie lasciate nell’aria da uno scultore. È difficile resistere a queste dichiarazioni, espressioni che non sono bozze ma costruzioni compiute, colme di un fascino rurale ed antico.

Christoff sorprende ancora una volta, dimostrando di essere artista multiforme e indomito, difficile da catalogare. Pianista? Chitarrista? Neoclassico? Out-folk? Semplicemente un musicista dotato, che forse sta soltanto attendendo il giusto snodo che lo lanci oltre queste micro-produzioni verso un album che possa raccontarne uno scorcio a un pubblico meno dedito, ma che non mancherebbe di essere sedotto dalle sue note.