Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SORORITY NOISE, You’re Not As _____ As You Think

“But [God] he’s always trying to fuck me / to the tune of my favorite song”, dice Cameron Boucher in “The Portrait Of”, e non me la sento di contraddirlo, vista la lunga teoria di lutti e disagi psichici passati in rassegna dal vocalist dei Sorority Noise in queste dieci tracce. Il terzo album del quartetto del Connecticut è una sorta di ermetica autoanalisi che prende spesso la via di un composto self-blaming, una confessione onesta e misurata della condizione mentale di un suburban kid che si vede morire gli amici intorno e il senso di isolamento e di scarsa aderenza alle cose di questo mondo che ne può derivare.

L’emo dei Sorority Noise, facilmente accostabile a quello dei Modern Baseball o dei Brand New, con i suoi saliscendi strumentali e le improvvise deflagrazioni con coretti da cuore in mano, si adatta al comparto testuale rimanendo conciso ed energico, alternando adulti struggimenti pop-punk a ballate trascinate e fumose. E se la traccia di apertura, “No Halo”, chiama in causa i The National e i loro eleganti strascichi post-punk, per il resto la band pesca a piene mani dai canoni del genere, ri-assemblando il tutto con maturità ed urgenza espressiva, e mantenendo una saggia equidistanza sia da eccessi melodici radio-friendly, sia da scivoloni para-depressivi.

Dinamiche magari un po’ troppo note, ma che in maniera efficace mettono in scena lo sforzo emotivo di venire a patti con il malessere e reagire.