Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NO PARIS, Cimmerian e Past Decussations

No Paris

Sean Grey è uno degli uomini che gestiscono l’etichetta americana Fan Death (“morte da ventilatore”, esatto), ma ha da poco anche questo progetto, col quale ha pubblicato due cassette: la prima, Cimmerian, è uscita per un’altra sua etichetta (Accidental Guest Recordings), che nell’ancora piccolo catalogo ha Terence Hannum dei Locrian (presenti con The Clearing e Rain Of Ashes su quello Fan Death), mentre la seconda è uscita qualche mese fa per la misteriosa City Of Dirt. Entrambi i lavori, comunque, ve li potete prendere gratis da Bandcamp, almeno al momento.

L’estetica generale di No Paris rimanda all’industrial delle origini e sembra basarsi, come molto noise di questi anni, su strumentazione (almeno in parte) analogica, suoni scabri e un’essenzialità un po’ cercata e un po’ strutturale all’approccio diy. Cimmerian gioca la carta di bassi slabbrati e sgranati usati in maniera percussiva, come dei colpi violenti di cassa, dati con calma, ma fortissimi e assassini. Accanto a questo c’è la ricerca di suoni “spaziali”. Past Decussations è un lavoro ambientale, basato sulla suggestione (evoca spettri e vuoti sconfortanti, unendo l’impronta primordiale di No Paris a quella di progetti storici come Caul) come – di nuovo – sulla fisicità delle basse frequenze (“Expectation”).

Le premesse sono buone: siamo di fronte a un bravo artigiano. Per capire bene No Paris, comunque, aspettiamo la famosa “prova sulla lunga distanza”.