Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

OPLEN, O​-​P​-​L​-​E​-​N


Henrik Sunbring forma i Domus con Thobias Eidevald. I Domus, a livello di generi, attingono sicuramente dal krautrock. Sia lui, sia Thobias, suonavano negli Agent Side Grinder, che invece sono un gruppo post-punk con un non so che di depechemodiano. A intuito (non ho statistiche) qualcuno potrebbe conoscerli, ma penso di poter scrivere che Henrik ha sì molta esperienza ma non è un nome famoso. Peccato, perché a nome Oplen ha pubblicato da poco un disco che meriterebbe di girare parecchio: ritmi meccanici (analogici, per capirci), scabri, asciutti, che possono di volta in volta ricordare i Pan Sonic oppure – di nuovo – il mondo kraut/kosmische, e che attraversano regioni inquinate, poco battute dal sole. Nonostante questa spina dorsale, non tutto è a-melodico, anzi: c’è però la ferma intenzione di non essere felici. In chiusura, al posto dei battiti, si trova un pezzo ambient lisergico quanto basta, ma sempre convertito da subito in scala di grigio.

Assaggiare immediatamente.