Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MIKAEL LIND, Intentions And Variations

Lind

Mikael Lind, compositore di musica elettronica, in questo disco si muove in punta di piedi intorno a tre poli: modern classical, ambient-shoegaze, Islanda. L’Islanda non è un genere musicale, ma aiuta molti a immaginare come Lind possa suonare. Intentions And Variations, uscito quest’anno, è un ep di cinque pezzi che iniziano quasi tutti come fossero di Harold Budd e si espandono fino confondersi col lavoro di Simon Scott, Rafael Anton Irisarri e altri sound artist che hanno portato alle estreme conseguenze certe idee dello shoegaze. Per come si sono sviluppate le cose negli ultimi anni, Lind parte svantaggiato perché si trova di fronte a un pubblico già sazio di questi dischi, ma basta dargli un po’ di credito per accorgersi di come ci sia del buono sparso per tutto l’ep: la melodia che trafigge, una linea di synth che fa luce nella nebbia del rumore, l’assenza totale di stucchevolezza, gli interventi misurati e meravigliosi di viola… e così via. Sto comunque predicando ai convertiti, lo so.