Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MADMADMAD, Behavioural Sink Delirium

Qualche mese fa un amico e collega mi parlava di una sua teoria: quando qualcuno ti parla di una persona dicendoti che è “pazza” con accezione positiva, ti sta (a livello subliminale) avvertendo che quella persona è un coglione. Cosa dovrebbe pensare dei MADMADMAD e della loro “pazzia” al cubo auto-dichiarata? E il titolo dell’ultima fatica, Behavioural Sink Delirium, non aiuta. A essere sinceri, i MADMADMAD non si presentano male, un trio anglo-francese prodotto da Eddie Stevens (Moloko e Róisín Murphy) che manipola elettronica bleep-blop, tastierume coi nomi della Berlin School e del French Touch tirati giù da listino e infine un po’ di techno plasticosa. La prima metà di Behavioural Sink Delirium scorre tra inquadrature kraut e traiettorie techno, laser-pop e detriti cibernetici, finché “It’s A Cat” introduce una serie di campionamenti exotic, ad altezza Monster Rally: percussioni terzomondiste in “Deckchairs”, flauti e djambé in “Flute And The Hobo” fino agli estenuanti dieci minuti di “In the Garden of Mezcal”. Forse un disco riuscito a metà, ma molta simpatia per i MADMADMAD, che si rivelano una bella sorpresa e una buona scusa per contraddire il mio amico (o forse l’eccezione che conferma la regola, vai a sapere).