Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LISEL, Pattern For Auto-Tuned Voices And Delay

Pattern For Auto-Tuned Voices And Delay è il debutto in solo per Lisel, pseudonimo di Eliza Bagg, già componente dei Pavo Pavo insieme ad Oliver Hill e collaboratrice di diversi compositori come John Zorn e Jeremy Zuckerman. In solitaria, con multistrato vocali, arrangiamenti lievi, auto-tune (che rompe le barriere presentando il conto ai suoi detrattori), inventiva e stile. Brani come fiori e funghi che sbocciano, una visionarietà tanto fatata da chiedersi se abbia un paio di ali sulla schiena. Quando poi, come in “Immature”, appare un beat, ci si eleva su di un mondo abitato da pochissime persone, in cui gli esempi del passato sono masticati e rilanciati più avanti senza essere copia facilmente riconducibile. Sembra di osservare la realtà col microscopio quantico: ogni essere e creatura si disvelano come onda, mandando in cortocircuito la nostra capacità di capire cosa sia carnale e cosa digitale. “Plainsong” va ancor più in profondità, in un gioco di buio e luce nel quale scorgiamo solo dei volumi senza riuscire ad aggrapparci alla materia. Poi arie da vaudeville narcotico, momenti sacrali ed ecclesiastici, sussulti e sospiri.

Ci si lascia con la sensazione di non essere in grado di fermare con mano quanto udito, di provare per contro a liberare questa voce, facendola arrivare a tutti…