Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FAKE SKIES, Distinct Howl

Questo disco nasce dalla collaborazione tra James Welburn, già intervistato all’epoca del suo debutto per Miasmah, e Carsten Aniksdal, nome nuovo da queste parti, avvenuta durante un loro breve periodo di “residenza” artistica presso il Bergen Senter for Elektronisk Kunst. L’italiana Subsidence lo ha potuto sentire e ha deciso di pubblicarlo su cassetta.

Welburn qui utilizza un basso elettrico, del quale, più o meno come in Hold, modifica pesantemente il suono, trasformandolo in drone o in quello continuo e distorto di qualche sintetizzatore mai fabbricato; Aniksdal è a sintetizzatori, drum machine, effetti e campionamenti.

Distinct Howl è composto da due tracce di sette-otto minuti, caratterizzate entrambe da beat downtempo – definibili “industrial” giusto per dare un’idea generale – che spingono il suono ora pulsante, ora deforme e disteso del basso di Welburn, contornato come si conviene da una serie di effetti e suoni sintetici che completano un quadro decisamente cupo.

Quindici minuti – per niente noiosi, siamo onesti – sono pochi per giudicare, ma sembra che l’intesa tra i due ci sia e che abbiano un talento comune per atmosfere da thriller/horror fantascientifico. Vediamo come proseguono.