Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DRIFTMACHINE, Radiations

Di sicuro i Driftmachine sono una delle scoperte più consistenti dell’ottima Umor Rex, che anche in questo caso mette al loro servizio un design impeccabile. Su questo vinile ci sono due remix, un inedito, una traccia già pubblicata (ma solo in digitale) e ovviamente “Radiations”, già apparsa sul già recensito Colliding Contours. Non è un album, è una specie di ep con due nomi eccellenti come Shackleton e The Sight Below in veste di remiscelatori, come avrebbe scritto Ferretti. Il primo prende la title-track e da pezzo quasi-dub/chill out lo trasforma in un antro scurissimo dentro al quale si sentono strani echi orientali, Irisarri invece declina in modo convincente secondo il suo verbo dub-techno “Vermiform Burrows”, l’unico, vero inedito qui presente, che in versione originale è già di per sé una traccia su tempi più sostenuti della media dei Driftmachine. Buona l’idea di recuperare “Call Mr. Moriba”, il brano strumentale che i Depeche Mode non sanno più realizzare.