Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DEAD NEANDERTHALS & AARON TURNER, Corporeal Flux

Sono da sempre fan degli olandesi Dead Neanderthals, Otto Kokke a sax e/o synth, René Aquarius alla batteria. Di René amo molto anche i solisti, che sono sostanzialmente ambient a partire dalle percussioni. Figurarsi se non mi procuravo questa recentissima collaborazione con Aaron Turner (qui la nostra intervista, non ha più senso presentarlo), registrata con questo assetto: Otto ai synth (che credo in qualche modo svolgano anche la funzione del basso), René ovviamente alla batteria, Aaron a chitarra, effetti e voce. Un’unica traccia di 25 minuti: ritmo lento e ipnotico/ripetitivo, a colpi pesanti, chitarra che dà qualche pennellata nera e non prende il centro della scena con un riff. Da questa combinazione affiora un sound tutto sommato atmosferico, cupo, essenziale, primordiale, poco distante da quello gli Aluk Todolo dei primi due album, Descension e Finsternis, non fosse che i francesi sono strumentali, mentre qui a un certo punto abbiamo anche la voce gutturale di Turner. Negli ultimi minuti, ferma restando la spina dorsale ritmica, c’è la prevedibile deriva noise della chitarra, anche qui à la Finsternis. Mi piace, sono drogato di queste cose, non fate caso a quello che scrivo: dateci un ascolto, però.