Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ÆMAETH, The Roman

ÆMAETH, The Roman

Le “Dark Peak Series” sono edizioni speciali realizzate a mano da Gizeh Records. Il primo disco di questa serie è The Roman di Æmaeth, score di un film che purtroppo mi è stato impossibile vedere/reperire. Æmaeth è il progetto di Owen Pegg degli A-Sun Amissa, trio drone/modern classical in cui è coinvolto Rich, l’uomo dietro a Gizeh. Anche questa colonna sonora, nata da improvvisazioni di chitarra e piano successivamente rielaborate, si basa su drone, questa volta particolarmente scuri e malinconici: a livello cromatico è come se ci trovassimo tra nero, grigio e colori autunnali, con la tendenza, inusuale nel contesto di un’etichetta sempre molto misurata, a calcare la mano sul nero, anche se questo non deve far credere a qualcuno che si tratti di un Lustmord apocrifo. Di sicuro Pegg ha di volta in volta aggiunto – con mano ferma – nuovi elementi alle sue improvvisazioni: field recordings vari,respiri, vento, strumenti ad arco (o chitarre suonate con l’archetto), rade e solenni percussioni, lamenti maschili e tristi vocalizzi femminili, inducendo una sensazione di tridimensionalità in chi ascolta, a volte lasciandolo meditare, altre trascinandolo giù in acque profonde e minacciose. Una sorpresa in positivo, qualcosa che funziona benissimo anche senza le immagini (e ritengo che le immagini funzioneranno benissimo grazie a questo qualcosa).

Tracklist

01. And Then He Was Alone
02. A Moment Of Weakness
03. Stalked By Death
04. The Roman
05. Lost In Thought & Time
06. The Journey – Part I (Windswept)
07. The Journey – Part II (The Summit)
08. All Hope Is Lost, But One
09. Traveling Companion
10. Neptune