Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KAMMARHEIT, The Nest

Kammarheit

Dopo dieci anni di silenzio, torna Pär Boström, di nuovo su Cyclic Law. Ortodossia dark ambient svedese: scavo nel profondo, sacralità, malinconia. In pratica è come se lo avessero ibernato e lui – del tutto ignaro della cosa – avesse ripreso il discorso là dove l’aveva interrotto, tra l’altro in un momento in cui già pareva esser stato detto tutto sul genere. The Nest, comunque, è la dimostrazione di come un disco solido, per quanto prevedibile, possa catturare molto più di uno innovativo o di tendenza. Sono correnti sotterranee, lentissime ma potenti, a costituire – come sempre – l’ossatura dell’album e il suo modo di investire il nostro corpo, ferendo la mente con frequenze più alte mentre scendiamo, di continuo (“Hypogaeum”). Il principale merito di Pär Boström è quello di essersi concentrato sulla potenza del suono (quasi puro, sentite la conclusiva “Aeon”) e non su cliché abusati, per quanto poi – come già scritto, sostanzialmente – l’album sia incasellabile sentendo trenta secondi a caso di qualsiasi pezzo. Dategli una chance.