Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

R.Y.F., Shameful Tomboy

Shameful Tomboy è un album sofferto, dai colori lividi. Lo si capisce sin dalla prime note di “Lucifer”: prendete Cat Power, mettetela a fianco dei Sabbath Assembly e costringetela a cantare fino a farla piangere sul palco. Credo che l’intento di Francesca Morello sia quello di mettere in musica i propri “demoni”, provare a domarli con una voce che all’occorrenza ulula pure (in “Raised To Kill”), o dare un senso alla quotidianità che opprime: altro pezzo super malinconico e disperato è “Always Late”, ad esempio, e lo strumentale acustico “Valley Of Tears Invading My Mind”, visto anche il titolo, non è certo da meno. Alla Morello, va sottolineato, piacciono molto le chitarre amplificate e quindi, oltre al singolo, “1st Times”, si fa apprezzare anche “Silence Makes Noise”, dove sembra di ascoltare un omaggio a certe cose più fuzz & drone degli Earth. Chiude la dolente – sempre lì stiamo – “Shameful Tomboy”, sigillo di un lavoro a suo modo peculiare e duro. Il talento c’è, vedremo se al prossimo giro l’autrice sarà capace di esprimersi ancora a questi (buoni) livelli.