Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

OOZEPUS, Your Limit

Quando c’è da far sanguinare i padiglioni auricolari il Giappone è sempre il paese con i mezzi più affidabili. Negli Oozepus militano Uchino dei Coffins, chitarra e voce, e Masahiko Okubo, basso e voce, già anima di Linekraft (qualcuno lo ricorderà nella versione congiunta col nostrano Cazzodio col nome Cazzokraft) e Longdreamdead (misto grind/industrial di cui ancora posseggo la cassetta split con i noti Fuck The Facts). Alla batteria è presente un tale Satoshi Idaka, a me colpevolmente ignoto. Da questo scontro, magari prevedibilmente, emerge un progetto che deve molto sia all’Inghilterra, sia al proprio paese natio. Nella fattispecie, da un lato stanno i Godflesh, dall’altro gli Zeni Geva. La presenza di un batterista umano e il suo stesso modo di suonare, oltre che la struttura dei pezzi con brevi pattern che si ripetono a oltranza, rimanda indubbiamente agli Zeni Geva. Lo stile di Uchino, invece, presenta parecchie affinità anche con Justin Broadrick oltre che con KK Null, così che si crea un muro sonoro a volte più serrato, altre più dilatato (mi vengono in mente i primissimi Scorn), ma comunque sempre insuperabile. L’uso della voce è più particolare e cerca soluzioni variegate, anche se si rimane sempre in preda alla sofferenza.

Non si può concedere agli Oozepus il valore aggiunto della novità e dello shock dell’inaspettato, ma il loro noise non può lasciare indifferente chi apprezza questi suoni particolari.