Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

OLIVIER DI PLACIDO AND FRITZ WELCH, S/t

Francia e Stati Uniti fanno crash, si vogliono bene e il risultato è questa cassetta nera dall’artwork che più spartano non si può (giusto la copertina con foto e nomi). A dire la verità c’è anche un po’ di Italia, i più attenti sapranno che Di Placido bazzica Napoli da tempo (era parte dei Many Others col socio Francesco Gregoretti dei Grizzly Imploded). Welch, invece, proviene dai folli Peeesseye (cercate assolutamente Mayhem In The Mansion, Shivers In The Shack, gioiello weird-noise che ha pochi eguali ancora oggi), ma presto li ha messi da parte per continuare in solitaria, o tutt’al più con qualche amico che gli garba: Tim Olive o Dylan Nyoukis, in quest’ultimo caso pubblicando per Chocolate Monk, l’etichetta fondata da Nyoukis.

I due pezzi, tra mille virgolette, pubblicati per la Human Sacrifice dello stesso Welch, sono quanto di più ostico e senza senso possiate ascoltare: cigolii, sfregamenti di oggetti amplificati (Di Placido è un maestro nel seviziare le corde della sua chitarra), come a creare atmosfere tese e giocose allo stesso tempo (immaginatevi le nuvolette dei fumetti piene di squeech, taaaak, uuuuooouuuhh invece delle solite didascalie) frutto di un evidente buona-la-prima (la seconda parte è più articolata). In linea teorica potrebbero pure irritare, invece stappano le orecchie come meglio non si potrebbe. Di Placido stesso confessa via mail: for this tape, Fritz sent me some recordings directly made with the microphone of the computer 🙂 i really like this one, it’s really rough!

Questa potrebbe essere l’ideale colonna sonora per un film giapponese di quelli strambi assai, con protagonisti personaggi muti e presi da improvvisa isteria recitativa. Va da sé che è roba sconsigliata agli amanti di cose più regolari.