Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LAMENT CITYSCAPE + THEOLOGIAN, Soft Tissue

Conosciamo benissimo Theologian, di sicuro uno dei nomi da ascoltare nell’ambito delle elettroniche radicali, mentre è la prima volta che parliamo dei Lament Cityscape, terzetto americano che si muove in territori swansiani/godfleshiani, ma è una definizione un po’ restrittiva. Non è possibile sapere chi faccia cosa in questo disco in cui queste due realtà si fondono, dunque forse anche per questo la creatura che si agita davanti a noi durante l’ascolto non è poi molto classificabile. Come immaginabile c’è una componente atmosferica (drone, dark ambient, noise), incastrata con un’altra che per l’appunto deve qualcosa al connubio pesantezza/lentezza così come lo hanno pensato Gira e Broadrick. Siamo però di fronte a un album a sé stante, nient’affatto manierista, semplicemente in grado di fare molto male attingendo a determinate fonti: dunque, oltre a synth e campionamenti, abbiamo percussioni meccaniche e devastanti, chitarre sporche e slabbrate, voci rabbiose sepolte nel mix e così via…. Aggiungerei al quadro i Nine Inch Nails altezza The Fragile (ascoltare “Old Flyeater” o le potentissime “Inevitability” e “Soft Tissue Is The First To Go), ma come si può immaginare affrancati da qualunque “dovere” commerciale. Se invece non dovessi guardare sempre indietro, andrei a fare raffronti con Corrections House/Mirrors For Psychic Warfare, ma differenze e somiglianze sono tutte da esplorare. Da ascoltare.