Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LA MORTE, La Morte

La Morte

Il disco termina nel degradare di quei synth o campionatori o field recordings che sono sfondo e rovescio della medaglia del recitato, fuoco di ogni pezzo. Giovanni Succi, appunto, recita, magnetico, esiziale, con voce profonda e rugosa, spaventando, accalappiando, tenendo in scacco l’ascoltatore, mentre nel cervello si insinuano i “rumori” di Riccardo Gamondi. Il lavoro di Riccardo non risulta per nulla secondario rispetto a quello di Giovanni, anzi: il connubio non potrebbe essere più organico. La materia organica, invece, traccia per traccia, viene scolpita e sciolta a colpi di morte, marcisce e scompare nella melma nero merda che ci attende al termine dei nostri sogni. Giovanni declama e Gamondi stende il ritmo, mentre si srotola un misto d’ambient e industrial da tregenda, da fine del mondo, da inizio di tutto, dal fondo sino alle stelle più alte. La materia letteraria dei testi è composta da estratti di opere di Manzoni, Wallace, Sartre, Tolstoj, Iacopone da Todi, Calvino, Manganelli. Evito di descrivere meglio ciò che viene recitato perché rovinerebbe la fruizione. Dotato di una verve teatrale che renderebbe ancora meglio dal vivo, La Morte esce in edizione ovviamente speciale: 300 vinili serigrafati in cenere o con personalizzazioni particolari.