Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FUJI APPLE WORSHIP, A Second, Through The Years

Fuji Apple Worship

Si hanno poche notizie sui quattro trevigiani Fuji Apple Worship, se non che esistono dal 2008 e che questo è il loro secondo disco, masterizzato nel 2012 da Sua Maestà Taylor “12k” Deupree. Che si tratti di Deupree, Plotkin, Ielasi o Rick Rubin, però, poco conta se il materiale di partenza non è buono, ma non è questo il caso. A Second, Through The Years si muove in una regione di confine nella quale una grossa fetta del “milieu sperimentale” italiano sembra trovarsi perfettamente a proprio agio: è quella dove s’incontrano post-rock, drone, field recordings e in un certo senso anche il folk. Suoneranno domani assieme agli Under The Snow, del resto, e il fatto non dipende solo da ragioni geografiche.

Il sentimento dominante è la malinconia, l’atmosfera è crepuscolare, i brani sono languidi e fragili, tutto insomma sembra intimista e meditativo. Brutto difetto: l’idea sbagliata di utilizzare la voce (non all’altezza o comunque non appropriata) in un paio di occasioni. Per il resto, gli intarsi semplici e i riverberi delle chitarre sono favolosi, le parti di “musica concreta” appropriate, anche se a volte un po’ troppo didascaliche.

Possono fare molto bene.