Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

FROZEN THOUGHTS, Calm Before The Storm

Frozen Thoughts

La storia del croato Petar Sakic (Frozen Thoughts, Phobos) è una di quelle che si sentono spesso: si parte dalla dance, ci si stufa o si vuole anche fare altro, e si passa a sperimentare con l’ambient. Non è del resto la prima volta che su Glacial Movements troviamo al lavoro dei sound artist con un percorso simile. Sakic, così si legge, suonava addirittura hardcore/gabba e poi è stato fulminato da Substrata di Biosphere, che lo ha evidentemente condotto all’ambient soffice di Calm Before The Storm. Campionamenti di passi nella neve, di cinguettii e altro, beatitudine à la Steve Roach, linee morbide di synth. Solo la title-track, contraddicendo il suo significato, sfugge a quest’impostazione rasserenante, con un noise che draga il pavimento di casa. Il disco è per molti aspetti impeccabile e focalizzato, oltretutto è un esordio e quindi gli si perdonano un certo didascalismo e una certa immaturità. Però, come quest’epoca musicale costringe spesso a scrivere, là fuori sono in tanti, occorre qualcosina di più in futuro.