Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

EXCUSE, Goddess Injustice

Esordio vinilico di quattro pezzi per i giovani finlandesi. Anzi tre, considerato che uno è una semplice introduzione. Diciotto minuti che catapultano gli Excuse nella piazza sterminata e affollatissima del thrash metal. Hells Headbangers e Shadow Kingdom, però, difficilmente danno spazio alle mezze cartucce e questo disco ne è l’ennesima riprova. Certo, i ragazzi avranno bisogno anche di parecchia buona sorte per farsi notare, ma intanto non si possono non vedere l’impegno nello scrivere i pezzi (anche se pochi) e la qualità che ne risulta. Il suono è “regressivo” e anche i riff rimandano alla seconda metà degli anni Ottanta, si potrebbero citare i Sacrifice di Forward To Termination soprattutto nelle parti veloci, però gli Excuse provano a strutturare di più i pezzi e riescono a dare il meglio di loro stessi nell’utilizzo di riff molto orecchiabili e nell’inserimento di parti melodiche. Ottimo esempio è la lunga “Baphomet”, l’ultimo pezzo del disco in cui le chitarre fanno un lavoro egregio e introducono dei dialoghi quasi maideniani, pur non deragliando mai dai binari del thrash più puro, ci mancherebbe. Peccato per la durata così ridotta.