Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DRIFTMACHINE, Colliding Contours

Driftmachine

I Driftmachine sono un duo tedesco composto dai navigati Andreas Gerth (Tied & Tickled Trio) e Florian Zimmer (Saroos), Colliding Contours è il loro secondo album. Si occupa di loro Umor Rex, che ormai abbina a un design riconoscibile una personalità sonica molto forte. Gerth e Zimmer lavorano su sintetizzatori analogici, fabbricando una musica quasi sempre lenta (non vale ad esempio per “Observant Sirens”) ed elegante, che lascia il tempo di fermarsi, respirare e osservare le sue geometrie essenziali. L’uso dei bassi e la cornice ritmica li collocano in un contesto dub, ma il sound che estraggono dalle macchine e l’immaginario urbano, in bianco e nero, li spostano verso un elettronica scura e metallica, in cui ciascuno di noi rinverrà elementi industrial, noise e techno, a seconda dei propri ascolti. Troppo facile, ma non tanto d’aiuto quanto qualcuno potrebbe pensare, cercare parentele col caro vecchio Scorn. La differenza sta probabilmente nel fatto che Gerth e Zimmer non piaceranno mai a chi va in cerca di roba sporca o estrema, perché sono molto controllati, quasi da sala chill out: il loro è un distillato raffinatissimo di tante esperienze elettroniche passate, bisogna solo tener presente che a volte in certe musiche essere troppo belli non va bene.