Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

DRAB MAJESTY, An Object In Motion

I Drab Majesty sono il batterista dei Marriages (la prima band di Emma Ruth Rundle, per capirci) che pubblica brutte b-side dei Cure indossando una parrucca da Raffaella Carrà e occhiali alla Max Headroom. In questo è coadiuvato da tale Alex Nicolaou. Anche un orologio fermo, però, due volte al giorno segna l’ora esatta, quella evidentemente di An Object In Motion: apertura (“Vanity”) acchiappafessi con Rachel Goswell degli Slowdive, un lentazzo ruffiano e gonfio che a seconda dell’umore può essere respingente oppure meraviglioso (c’è anche Ben Greenberg degli Uniform al basso), poi accade il miracolo, con due strumentali che erano nella mente di Robert Smith nel periodo Seventeen Seconds-Faith-Pornography senza che lui lo sapesse, più un’altra incursione nello shoegaze (“The Skin And The Glove”). Davvero eccelse le due senza voce, che sono levigate, essenziali e basate su quella re-iterazione di una stessa figura che probabilmente il post-punk aveva assorbito dal kraut, tanto che qualcuno per questo ep ha tirato in ballo anche la leggenda Durutti Column: “Cape Perpetua” è per certo quella più sognante e luminosa, mentre “Yield To Force” (con Randall Dunn ai synth vaporosissimi) è quella che nasconde l’abisso sotto i riverberi, e si prende pure un quarto d’ora per sé, infatti sul vinile sta da sola sul lato B. Due capolavori minori da mettere all’inizio o alla fine di ogni dj set goth del 2023.