Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LE COSE BIANCHE, Privatism

Privatism

È interessante sentire come la power electronics riesca a parlare determinate lingue, così che si può ricondurre un disco a un territorio specifico. Soprattutto in Italia, che fra le prime accolse il genere, si è sempre sviluppato un certo timbro sonoro, che in qualche modo è divenuto riconoscibile. Non stiamo parlando, comunque, solo di power electronics: le sonorità toccate da Le Cose Bianche, infatti, spaziano anche nell’industrial noise più rugginoso, mentre la fine dell’album rappresenta proprio un vero stacco, con un titolo auto-esplicativo, “The Death Of Italian Power Electronics”. In quasi quaranta minuti di elettronica spinta a livelli truci, l’ascolto non è piatto: ogni traccia è ben riconoscibile e vive di essenza propria, fatto non scontato in ambito noise. Allo stesso tempo Privatism non vuole essere un album pretenzioso, anzi adotta un certo stile impenetrabile che più volte è stato inutilmente rivoluzionato. Ogni traccia è stata realizzata mediante l’uso di materiale analogico, registrato in un unico lasso di tempo, senza sovraincisioni né modifiche al risultato originario. Anche l’artwork è “classico”: immagini vouyeristiche che sembrano tratte da un racconto di Apollinaire. Musica e tematiche ricreano quindi quella sfera tipica e, a tratti, oscura che riecheggia nella penisola da più di trent’anni, e della quale è difficile stancarsi.

Tracklist

01. Privatism
02. Black Bull
03. Cadaverectum
04. The Cohasset Pursuit
05. Knowledge Anal Stamina
06. The Death Of Italian Power Electronicists