Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ALPHAXONE, Absence Of Motion

ALPHAXONE, Absence Of Motion

Abbiamo già parlato di Mehdi Saleh in occasione della precedente uscita sulla beneamata Cryo Chamber di Simon Heath. Quella volta due erano gli argomenti di discussione: l’inaspettata bravura di un sound artist iraniano e la sua aderenza epidermica ai canoni del dark ambient (la sua è una sorta di library music in nero). Questa volta anche. Posso dire che durante l’ascolto ho sentito il primo Desiderii Marginis (la malinconia di “Long Eternity”), forse a tratti Lustmord e persino qualche frangente più etereo e quasi new age (“Appearence”). Sembra quasi che Mehdi non abbia ascoltato altro per tutta la vita e non faccia che comportarsi come se “impaginasse” il disco con qualche software grafico, prendendo livelli di suono da un archivio gigantesco creato ad hoc e sovrapponendoli da vero conoscitore della materia. Al momento, però, è più come quel vostro compagno di scuola molto serio e per tanti versi apprezzabile, che studiava e sapeva tutto a memoria, ma che un po’ s’incasinava quando c’era da uscire dal seminato.