Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

7 TRAINING DAYS, Wires

7 Training Days

Il quartetto comincia a mettere più a fuoco la sua proposta, una forma di pop-rock diremmo piuttosto ingentilita (senza cioè far troppo rumore), messa in pratica con attenzione per i particolari e suonata con passione (la forza di “Life”, la melodia che ti si appiccica addosso di “Pocket Venus”). La caparbietà sembra essere una delle più importanti caratteristiche dei 7 Training Days, pare di capire, lo si evince dopo ripetuti ascolti di questo Wires (personalmente ho apprezzato la deriva chitarristica e le reiterazioni quasi “post” di “I Will” e “Something More Clear”), ma lo avevo affermato in occasione dell’uscita dell’ep “Finale/Forward” che si muovevano già in quell’ambito (non a caso i due pezzi di quella release tornano nel disco in questione). Il distacco dalle uscite passate, però, qui si nota maggiormente, in sede di produzione ma soprattutto di scrittura (le dissonanze dell’interessante “The Greater Good” e la finale nenia di “Random Heart”), che sostiene le chitarre sempre più protagoniste (va aggiunto che nell’ultima parte assume toni più oscuri, e ne guadagna in efficacia stilistica secondo me). Probabilmente dirà qualcosa solo a chi segue sonorità care a REM, The National o Black Keys, ma il lavoro nel suo campo centra comunque il bersaglio.