Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

VOID KING, There is Nothing

There Is Nothing è il primo lavoro sulla lunga distanza per questo quartetto di Indianapolis formatosi nel 2014 e autore nel 2015 dell’ep Zep Tepi.

I Void King riprendono e ampliano il discorso iniziato proprio in Zep Tepi, basato su uno stoner doom dalle tinte bluesy, per nulla innovativo ma molto ben suonato e solido come la pietra. Se l’ep si basava essenzialmente su ritmi lenti, qui c’è più varietà di atmosfere nel corso delle otto tracce, mediamente lunghe, che compongono la scaletta: si va dal furore quasi punk di “Brandy Knew” alle cavalcate sostenute di “Skull Junkie” e “Canyon Hammer”, fino all’incedere pachidermico di “Healing Crisis” o “Release The Hawks”, che mettono in mostra un suono gonfio e saturo come si conviene, ben sostenuto dall’ottima dinamica della band.
Ottimo il lavoro del chitarrista Tommy Miller, anche se il principale motivo di interesse del suono dei Void King, e che evita che questo disco finisca ben presto nel dimenticatoio, è però racchiuso nella voce di Jason Kindred, in grado di coniugare il carisma e il timbro del primo Glenn Danzig con l’attitudine sudista di Phil Anselmo nei Down.
Disco robusto e difficilmente attaccabile, con quel gusto southern-blues che ne smussa gli spigoli e gli eccessi e mette decisamente i Void King sulla mappa delle band da seguire con attenzione.

Un ascolto consigliatissimo per fan di Danzig, Melvins, Down e Black Label Society.