Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

URNA, Cauchemar

Urna1

Del partenopeo Gianluca Martucci ci siamo occupati varie volte, è in giro da una decina d’anni, e con all’attivo pure un paio di lavori per l’etichetta del mai dimenticato Marco Corbelli (Atrax Morgue, Kranivm), la Slaughter Productions. Questa nuova cassetta per la bolognese Yerevan Tapes si divide equamente in due pezzi per lato, tutti dall’afflato funereo e dall’incedere strettamente ritualistico. Chi si muove in certi territori sa che stiamo parlando di composizioni eteree ma allo stesso tempo porose e “pesanti”, quindi è preparato alla messa in pratica da parte di un officiante silenzioso e poco incline alla comunicazione, gli strumenti utilizzati sono i soliti: zither, percussioni varie, flauto, shruti box, e via elencando. L’interessante “A Worm In My Bed” è emblematica: parte trasognata, poi d’incanto il suono s’ispessisce e minaccia di tagliare contemporaneamente gole e sinapsi. “Alp” invece, che apre il secondo lato, è più sacrale, ha dalla sua quelle che sembrano delle strane, e spettrali, presenze che si aggirano in un’enorme chiesa abbandonata, alternate a lancinanti note acute che sono come aghi infilati nella testa. L’apertura di “Umbra” e la chiusura della title-track sono invece il classico suggello di una pubblicazione mirata agli appassionati del “genere” (ai quali consigliamo in maniera particolare questo Cauchemar).