Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TUMIDO, Nomads

TUMIDO, Nomads

Di questo disco degli austriaci Tumido, uscito per l’austriaca Interstellar Records, in rete non ha parlato praticamente nessuno. Al momento sono un trio: Gigi Gratt (tromba e tres, uno strumento a corde cubano, direi vicino alla chitarra, che non farò finta di conoscere), Mario Stadler (chitarra, basso, elettronica) e il nuovo entrato Bernhard Breuer alla batteria, che è davvero un ottimo acquisto, dato che qui spadroneggia con una fantasia incredibile. Breuer suona anche negli Elektro Guzzi e nei Metalycée, forse per questo lo hanno chiamato, dato che Nomads da un lato possiede un’immediatezza quasi dance e dall’altro una vischiosità quasi trip hop. Si tratta insomma di un disco molto potente e fisico: la band si muove spesso dub, ma esplode con la chitarra quando meno te lo aspetti. Non bisogna comunque pensare a qualcosa di sempre aggressivo o scuro, dato che ci sono pezzi in qualche modo “sudamericaneggianti” come “Gubat” (Fatboy Slim copiala) e la più lunga “Xaxim” (nella sua prima parte, poi inizia un bad trip), fatti per ballare.

Una sorpresa, sarebbe bello testarli dal vivo.