Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PRG/M, Ninsei Ep [+ full album stream]

PRG/M, Ninsei Ep

PRG/M è Pier Mariconda, campano, producer noto anche come Subion, tra gli organizzatori dell’agguerrito festival Flussi, che negli anni ha chiamato nomi davvero notevoli. Per questo ep dedicato al Giappone (percepito come mondo dove l’individuo è idealmente ridotto a mero dato) esordisce per la Concrete, etichetta romana (numerose le uscite in catalogo: Voices From The Lake, Bienoise, Furtherset, Lunar Lodge…). Lo aiuta nel remix di un brano il campano (pure lui) Matter, che dà un vestito ancora più ritmico e buio ad “Hosaka”, nelle intenzioni di Mariconda una sorta di viaggio mentale in un’ipotetica Interzona, farcito di synth mai troppo aggressivi e dal giusto tono melodico. “Ono-Sendai”, invece, lavora con un battito più lento e narcolettico, pensate ai mondi spersonalizzanti di tanta dark ambient, ma qui c’è il ricorso a vaghe sensazioni più pacificate, seppur idealmente circoscritte in quelle immaginarie zone della mente che separano Chiba City dalla baia del porto di Tokyo. Godetevi l’ascolto – e relativo breve viaggio – in anteprima qui sotto.