Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

METALYCÉE, Expat Blues

METALYCÉE, Expat Blues

Oggi i Metalycée sono un trio voce-batteria-elettronica, con base a Vienna. Quando ho sentito il quasi-spoken word di Melita Jurisic e i bassi invasivi ho subito pensato a un disco come Liquid di Recoil (Alan Wilder, l’ex Depeche Mode): sensuale, cupo, non facile, un mix di hip hop, trip hop, blues (ok, non era difficile), dub, realizzato da chi però usa sintetizzatori – qui c’è un Telharmonium – e macchine, tanto che c’è persino qualcosina di industrial qui dentro. Se di Liquid vi andate a cercare “Want”, capirete com’è la Jurisic, se poi sentite anche “Jezebel” (una specie di gospel cantato per davvero da uno del Golden Gate Jubilee Quartet), capirete cosa intendo con la descrizione della “formula Metalycée”. Sono stato innamorato a lungo di quel disco e mi è difficile dunque essere obiettivo in questo caso, dato che non credo che il gruppo abbia copiato qualcuno e soprattutto penso che abbia sbagliato davvero poco con Expat Blues, che usa una tavolozza anche più ampia di quella di Wilder, restando però essenziale e tagliente quando serve.

L’album, caratterizzato da testi nerissimi, è come una camminata notturna in città, tra stazioni delle metro, sottopassaggi, neon, ruggine, umidità e pioggia incessante. Sicuramente bravi.


Tracklist

a1. Northwest To Southeast
a2. Before You Were My Torturer
a3. Expat Blues
b1. Everything
b2. Lest We Forget
b3. Ballad Of The Half Orphan
dl. The Right Track