Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LARIX, S/t

I Larix sono un trio romano composto dal chitarrista Giacomo Ancillotto, da Emanuele Tomasi alla batteria e da Franz Rosati – di quest’ultimo ci siamo occupati ampiamente in passato – a sintetizzatori e sampler. Di fatto questo è il loro esordio, che sembra porre le basi per un progetto più a lungo termine, chissà…
Intanto si può dire che i tre amano lavorare principalmente sulle ritmiche e sull’atmosfera, che risultano sempre febbrili e nevrotiche, pensiamo alle reiterazioni electro-dark-rock di Untitled 2, anche se già la traccia di apertura aveva rotto le uova nel paniere con quella sua improvvisa esplosione di batteria, impetuosa e possente. Avvalora ancora di più questa tesi quello che pare un blues robotico e folle, cioè Untitled 5, a sottolineare la forza ipercinetica di un album complesso, ostico ed ottundente, che infatti nell’ultima traccia ti stordisce col suo incedere avant-jazz-metal, roba che fa subito tornare alla mente gli avvitamenti pesanti di un John Zorn in piena forma. Promossi.