Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

HORRID, Sacrilegious Fornication

Horrid

Non tutti in Italia hanno avuto fortuna e abilità tali da sapersi muovere negli anfratti del music business, che più passa il tempo più si rivela un meccanismo capace di oscurare gruppi che in realtà meritano molto, o viceversa spingerne inspiegabilmente altri che – a conti fatti – sono l’ennesima fotocopia.

I milanesi Horrid si sono formati ben venticinque anni fa e – a guardarli – dispiace un po’ per quella discografia estremamente ridotta: tre lavori in studio più alcune uscite per die-hard fan, tra split, ristampe e demotape. In poco più di mezz’ora il trio forgia un sound oscuro, debitore alla prima ondata di death metal svedese. L’album, però, nonostante la presenza di Johan Johannson degli Interment e la cover di “Massacra” degli Hellhammer, non regge per tutta la sua durata, nonostante alla fine costituisca un buon esempio di metal estremo, fatto per chi vive di queste sonorità. Gli Horrid sono tornati, e non son cambiati di una virgola, prendere o lasciare!